De bloemenautomaat van 24Flower en twaalf in het oog springende juweliers passeerden afgelopen week op social media.
Het is nooit te laat voor een bloemetje. Bij 24flower in Amsterdam kun je 24 uur per dag verse bloemen uit de muur trekken. De naar eigen zeggen eerste bloemenautomatiek van Amsterdam is sinds deze maand geopend op de NDSM-werf.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x was vorige week vrijdag aandacht voor het sieraad van de winkelstraat. Juweliers in onder meer Berlijn, Salt Lake City en Singapore sierden het fotoalbum. Verder op Facebook de nieuwste winkels van Leen Bakker, Christine le Duc en de cover van het februarinummer van RetailTrends.
Op Pinterest kwam afgelopen week het vernieuwde winkelconcept van jeansretailer Wrangler voorbij. De winkels zijn in een industrieel jasje gestoken en kennen een duidelijker onderscheid tussen de mannen- en vrouwenafdelingen. De ombouw neemt per winkel zo’n vier tot zes weken in beslag en inmiddels zijn er al dertig in Europa vernieuwd. Voor 2015 staan er nog vijftig tot honderd vestigingen op de planning.
In Tokio nemen architecten van Schemata Architects het winkelgebied Shinagawa-ku onder handen. Dat was ooit een veelbelovend winkelgebied, maar nu rukt de leegstand op. Om te zorgen dat het district aantrekkelijk blijft, knappen de architecten de panden op. De eerste is de rijstwinkel annex bar Okomeya. De ruimte is voorzien van triplex en het resultaat is verrassend eigentijds.
Verder onder meer stijlvolle visual merchandising, de tien trends binnen digital branding waar retailers dit jaar mee te maken krijgen en de Zuid-Koreaanse vestiging van de retailer Il Lago die brood en wijn verkoopt.
Reacties 0