Facebook faciliteert gepersonaliseerde productadvertenties

Facebook heeft een nieuwe service gelanceerd waarmee retailers automatisch gerichte en gepersonaliseerde advertenties kunnen genereren. De advertenties worden gebaseerd op het gedrag van de Facebookgebruiker. 

De advertentiemogelijkheid maakt gebruik van gebruikersdata van het sociale netwerk om zijn publiek te bepalen. Er wordt onder meer gekeken naar de merken en producten die gebruikers volgen. De getoonde artikelen zijn daarnaast alleen zichtbaar als de retailer de producten op voorraad heeft. Advertenties schakelen zichzelf uit wanneer de producten op zijn.

De nieuwe manier van adverteren op het sociale netwerk is ook zichtbaar op mobiele versies van Facebook. Voorheen werden op smartphones en tablets alleen generieke advertenties geplaatst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!