Jumbo weert verschillende producten van Douwe Egberts, Bertolli en Ferrero uit zijn supermarkten en C1000-vestigingen. Dat laten de fabrikanten weten aan Distrifood. “We zijn met Jumbo in gesprek, maar er is nog geen overeenkomst”, aldus een woordvoerder van Douwe Egberts.
Een deel van de Jumbo-ondernemers koopt de producten die geboycot worden bij derden om te zorgen dat klanten niet misgrijpen, zegt een supermarkteigenaar. Volgens hem begrijpen de meeste ondernemers Jumbo’s beleid, omdat de marges op bijvoorbeeld Senseo minimaal zijn. Jumbo wil niet reageren op de zaak.
Supermarkten en fabrikanten liggen vaker in de clinch over de prijzen. Zo schafte inkooporganisatie Superunie vorig jaar een periode geen bier aan bij Grolsch vanwege ‘een oneigenlijke prijsverhoging’. Grolsch had een nieuwe fles geïntroduceerd waarbij de inhoud afnam van 33 naar 30 centiliter, maar de prijs zakte volgens Superunie niet voldoende mee. Ook Jumbo had onlangs een prijsconflict met de bierbrouwer, maar die is sinds kort ten einde.
Jumbo in prijsconflict met leveranciers
Gepubliceerd op 24 februari 2015 om 07:52
Reacties 0