In de Britse hoofdstad draaide het tijdens de London Fashion Week van afgelopen week om de laatste trends op het gebied van mode. Plussize fashionlabel Taking Shape greep die gelegenheid aan voor een opmerkelijke pr-campagne.
Medewerkers van het label werden als de Taking Shape Skinny Bird Watching Society uitgedost met een verrekijker om vanuit een houten kijkhut 'zeldzame vogels' te spotten. Magere modellen, welteverstaan. Omdat de maten van de modellen die op de catwalk de laatste fashion tonen, niet overeenkomen met de gemiddelde kledingmaat van Britse consumenten, kunnen de modellen worden beschouwd als exotische vogels, aldus Taking Shape.
Hoewel managing director Alla Buinowicz vooraf benadrukte dat alle vrouwen mooi zijn, ongeacht hun maat of lengte, schoot de campagne bij veel consumenten in het verkeerde keelgat. Het is verkeerd om de spot drijven met de lichaamsbouw van vrouwen of ze nu dik of dun zijn, aldus de gedachte. Op Twitter deelden gepikeerde vrouwen selfies met de hashtag #fatbirdwatching en Taking Shape ging door het stof.
Alle maten zijn mooi
Gepubliceerd op 25 februari 2015 om 13:02
Alle maten zijn mooi
Gepubliceerd op 25 februari 2015 om 13:02
Reacties 0