Alle maten zijn mooi

Alle maten zijn mooi

In de Britse hoofdstad draaide het tijdens de London Fashion Week van afgelopen week om de laatste trends op het gebied van mode. Plussize fashionlabel Taking Shape greep die gelegenheid aan voor een opmerkelijke pr-campagne.

Medewerkers van het label werden als de Taking Shape Skinny Bird Watching Society uitgedost met een verrekijker om vanuit een houten kijkhut 'zeldzame vogels' te spotten. Magere modellen, welteverstaan. Omdat de maten van de modellen die op de catwalk de laatste fashion tonen, niet overeenkomen met de gemiddelde kledingmaat van Britse consumenten, kunnen de modellen worden beschouwd als exotische vogels, aldus Taking Shape.

Hoewel managing director Alla Buinowicz vooraf benadrukte dat alle vrouwen mooi zijn, ongeacht hun maat of lengte, schoot de campagne bij veel consumenten in het verkeerde keelgat. Het is verkeerd om de spot drijven met de lichaamsbouw van vrouwen of ze nu dik of dun zijn, aldus de gedachte. Op Twitter deelden gepikeerde vrouwen selfies met de hashtag #fatbirdwatching en Taking Shape ging door het stof.




Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!