WE Fashion heeft deze maand een mobiele applicatie gelanceerd voor klanten in zowel Nederland als daarbuiten. De modeketen richt zich daarmee naar eigen zeggen op de consument die ‘altijd, overal en op elk device’ wil kunnen shoppen.
De lancering van de app werd vorig jaar al aangekondigd door manager information services Geert Westendorp op het congres Shopping Today. Klanten konden daarmee volgens hem niet alleen online aankopen doen, maar onder meer ook persoonlijke aanbiedingen verwachten.
Voor die persoonlijke aanbiedingen dient de gebruiker lid te zijn van het loyaltyprogramma ‘WE is ME’, dat in oktober vorig jaar werd gelanceerd. Inmiddels hebben meer dan een half miljoen klanten dat gedaan, laat de modeketen weten. De persoonlijke aanbiedingen worden gedaan op basis van het shopgedrag van de klant.
Het profiel wordt niet alleen via de app, maar ook in de winkel opgebouwd. Daar kan de klant zich namelijk met het digitale member ID bij de kassa identificeren. “Niet met een ouderwets pasje, maar een dynamische app die niet alleen handig is, maar ook cool”, stelt ceo Joris Aperghis.
De app is volgens de ceo het anker van het klantenprogramma, dat de 250 winkels moet verbinden met de webshop. “WE Fashion creëert hiermee een directe toegang tot de jaszak van onze doelgroep.” Vijftig procent van al het online verkeer gaat volgens hem inmiddels via mobiele apparaten. “Met deze app zal dat alleen nog maar toenemen”, aldus Aperghis.
Reacties 0