De Belgische activiteiten van Albert Heijn zullen dit jaar voor het eerst winstgevend zijn. De retailer verwacht in 2015 over voldoende klanten en winkels te beschikken om zwarte cijfers te schrijven. Dat heeft financieel directeur Jeff Car van moederconcern Ahold laten weten bij een analistenbijeenkomst, meldt Levensmiddelenkrant.
Ahold maakte donderdag zijn jaarcijfers bekend, waaruit bleek dat Albert Heijn zijn identieke omzetgroei bij onze zuiderburen heeft vastgehouden. Dat bewijst volgens het concern dat het merk steeds aantrekkelijker wordt voor Belgische klanten. Klanten van nieuwe winkels komen daarnaast overal vandaan, zegt ceo Dick Boer. "Soms komen ze mijlenver bij ons vandaan. We maken fans. We hebben België op zijn kop gezet."
Vorig jaar opende Albert Heijn negen nieuwe vestigingen in België, waarmee het winkelbestand is gegroeid tot 28 supermarkten. De doelstelling is om er eind volgend jaar over vijftig filialen te beschikken. Geruchten in de markt dat Ahold de Belgische supermarkten van Carrefour wil kopen, kan Boer niet bevestigen. De retailer kiest er volgens hem voor om vanuit zijn 'bestaande business' te groeien. "Maar als er mogelijkheden zijn, zullen we die zeker bekijken."
De supermarktketen start binnenkort in België met online verkopen, laat hij verder weten. Dat gebeurt via de opening van afhaalpunten. Daarnaast introduceert de retailer de gepersonaliseerde bonuskaart bij onze zuiderburen.
Reacties 0