Een tijdelijke schaduwwinkel van Disney en de opening van Topshop en Topman in Amsterdam kwamen afgelopen week voorbij op de social mediakanalen van RetailTrends Media.
Leegstaande panden in Amerikaanse malls, Disney weet er wel raad mee. De pop-upstore in Long Island verraste voorbijgangers met een bijzonder schaduwspel. De naam van de tijdelijke winkel, Umbra Penumbra, verwijst naar twee delen van een schaduw. Zodra voorbijgangers de winkel passeerden, doken achter het scherm in de etalage de silhouetten van bekende Disney-figuren op. De reactie van voorbijgangers werd met een verborgen camera vastgelegd.
Nike heeft op de hoek van een straat in New York een interactieve schoenendoos geopend. Het SNKRS Station is ingericht naar zijn nieuwe app, waarmee gebruikers hun sneakers kunnen customizen en bestellen via hun smartphone.
De Britse modemerken Topshop en Topman hebben donderdag in de Kalverstraat hun eerste flagshipstore van het Europese vasteland geopend. De winkel in Amsterdam heeft een oppervlakte van 1170 vierkante meter en is verdeeld over drie etages. Op de begane grond en eerste verdieping is ruimte voor Topshop, terwijl de benedenverdieping wordt ingevuld door Topman.
In de wekelijkse Facebookrubriek 12x was vorige week vrijdag aandacht voor missie Duitsland. Het fotoalbum was gevuld door een dozijn Nederlandse retailers die de sprong naar onze oosterburen hebben gemaakt. Verder op Facebook een interactieve schoenendoos als pop-upstore van Nike, de nieuwe spraakmakende marketingcampagne van Suitsupply, de opening van V&D in Uden en de imponerende boekwinkel Carturesti Carusel in Boekarest.
Waar veel flagshipstores zich kenmerken door grootsheid en overdaad, is de flagshipstore van Christopher Kane juist groot in eenvoud. De minimalistische winkel opende onlangs in Londen en legt alle nadruk op de kleding, die er verkocht wordt. Veel meer is er ook niet te zien, maar deze foto op Pinterest laat zien dat dit al genoeg kan zijn.
De pas geopende Apple Store in Hangzhou is zoals eigenlijk alle winkels van de elektronicagigant een plaatje. Blikvanger is het storefront dat uit elf grote panelen van dubbelglas bestaat, die elk vijftien meter hoog zijn. Om te voorkomen dat shoppers worden verblind en dat de airconditioningkosten de pan uit rijzen, verduisteren de ramen naargelang de baan van de zon.
Verder onder meer storedesign van supermarktketen Gourmet, snoepwinkel Squish Candies en een interactief storefront van United Colors of Benetton.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0