Bol.com passeert V&D als grootste warenhuis

Bol.com heeft V&D vorig jaar qua omzet ingehaald als grootste warenhuis van Nederland. “Qua assortiment waren we al groter, maar nu zijn we dat ook wat omzet betreft”, aldus ceo Dick Boer van moederconcern Ahold.

De omzet van bol.com kwam in 2014 uit op 680 miljoen euro, circa de helft van de totale online omzet van Ahold. V&D zag zijn omzet een jaar eerder al met vier procent teruglopen tot 619 miljoen euro. De noodlijdende warenhuisketen maakte onlangs nog bekend vorig jaar 49 miljoen euro verlies te hebben gedraaid. Bol.com is daarentegen licht winstgevend, meldt De Financiële Telegraaf.

Bol.com passeert dit jaar de grens van zevenhonderd miljoen euro omzet, zegt Boer. De komende drie jaar investeert het concern zestig miljoen extra in de groei van het e-commercebedrijf, dat in 2012 werd overgenomen. Het doel is om in 2017 de grens van een miljard euro omzet te doorbreken.

Bol.com is een mooi voorbeeld van een ‘krachtig en flexibel bedrijf’, zegt hoogleraar e-marketing Cor Molenaar. “Bol.com komt steeds met nieuwe producten, omarmt nieuwe concepten en pakt bovendien een deel van de markt van Marktplaats weg.” De potentie van de etailer is volgens hem nog steeds gigantisch, in tegenstelling tot die van V&D. “Dat kan nauwelijks iets tegenover bol.com zetten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!