Retailers met stenen vestigingen kunnen komend voorjaar hun producten promoten in Google Shopping. Dat heeft Google laten weten op het congres Friends of Search 2015, meldt Emerce.
Retailers die willen aanhaken op de zogenoemde local storefront moeten hiervoor in elk geval prijsinformatie en de hoeveelheid artikelen in hun offline assortiment delen. Shoppers die via de zoekmachine van Google zoeken naar een product, krijgen in de resultaten de mogelijkheid om het artikel online te bestellen of te kopen bij een winkel in de buurt.
Een shopper die op een product van een deelnemende retailer klikt, wordt doorgeleid naar een pagina met informatie over de winkelier. Google berekent een fee over die klik. Andere acties op deze pagina zijn kosteloos.
Google komt daarnaast binnenkort met de kwalificatie ‘Trusted Stores’ voor webshops die een goede klantenservice en verzending bieden. Amerikaanse webwinkels die hiervoor in aanmerking willen komen, moeten Google informatie geven over onder meer het retourpercentage en het beantwoorden van klantvragen. Of de technologiegigant deze informatie ook van Nederlandse webwinkels verwacht, is nog niet duidelijk.
Google laat retailers producten promoten
Gepubliceerd op 27 februari 2015 om 13:52
Reacties 0