Google laat retailers producten promoten

Retailers met stenen vestigingen kunnen komend voorjaar hun producten promoten in Google Shopping. Dat heeft Google laten weten op het congres Friends of Search 2015, meldt Emerce.

Retailers die willen aanhaken op de zogenoemde local storefront moeten hiervoor in elk geval prijsinformatie en de hoeveelheid artikelen in hun offline assortiment delen. Shoppers die via de zoekmachine van Google zoeken naar een product, krijgen in de resultaten de mogelijkheid om het artikel online te bestellen of te kopen bij een winkel in de buurt.

Een shopper die op een product van een deelnemende retailer klikt, wordt doorgeleid naar een pagina met informatie over de winkelier. Google berekent een fee over die klik. Andere acties op deze pagina zijn kosteloos.

Google komt daarnaast binnenkort met de kwalificatie ‘Trusted Stores’ voor webshops die een goede klantenservice en verzending bieden. Amerikaanse webwinkels die hiervoor in aanmerking willen komen, moeten Google informatie geven over onder meer het retourpercentage en het beantwoorden van klantvragen. Of de technologiegigant deze informatie ook van Nederlandse webwinkels verwacht, is nog niet duidelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!