Neiman Marcus gebruikt beacons ter promotie

Neiman Marcus test iBeacons in drie van zijn vestigingen in de Verenigde Staten om klanten te wijzen op in-store evenementen. Zo wijzen de berichten consumenten onder meer op bezoek van ontwerpers en signeersessies en informatie over het tijdstip en locatie van het evenement. 

IBeacons zijn de afgelopen maanden sterk in opkomst. De zenders maken gebruik van low-energy bluetooth die hen in staat stelt pushberichten te sturen naar consumenten die gebruik maken van de bijbehorende app. Zij dienen hiervoor wel in de directe omgeving van de winkel te zijn. De meeste retailers gebruiken de pushberichten voor het verzenden van kortingscoupons.

Neiman Marcus bekijkt met deze test hoe de keten via beacons kan communiceren met klanten, zegt Scott Emmons die als enterprise architect verantwoordelijk is voor de IT van het modehuis. "Middels de beacons houden wij onze klanten op de hoogte van evenementen in onze winkels en evenementen op andere locaties die door ons georganiseerd worden.” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!