Johnny Walker communiceert met klant via fles

Johnny Walker werkt aan een whiskeyfles die is bedrukt met sensoren met NFC-technologie. De slimme fles is deze week gepresenteerd door moedermerk Diageo tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

De zogenoemde Johnny Walker Blue Label Smart Bottle is ontwikkeld door het Noorse Thinfilm en moet directe communicatie met de koper mogelijk maken. Consumenten kunnen via hun smartphone geïndividualiseerde informatie ontvangen over het product. De technologie zorgt er daarnaast voor dat de fles tijdens het gehele productie- en distributieproces te volgens is. Diageo kan via de sensoren zien of de fles al geopend is. Het etiket toont verder aan dat de whisky in de fles echte Johnny Walker is en dat het geen namaak betreft.

Diageo verwacht dat de communicerende fles voor een nieuwe klantervaring zorgt en daarmee de loyaliteit aan het merk versterkt. Het is nog onbekend wanneer de nieuwe fles verkrijgbaar is in de winkel. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!