De uitbreiding van La Place verloopt traag door de moeilijkheden waarin V&D verkeert. “Ik krijg sterk de indruk dat La Place wordt geremd in zijn groei, zowel op de Nederlandse markt als in het buitenland, juist door de sores van V&D”, zegt retailexpert Rupert Parker Brady in De Financiële Telegraaf.
De foodformule moet volgens hem meer vaart zetten achter zijn ontwikkeling. De internationale expansie gaat te langzaam, terwijl op dat gebied juist veel kansen liggen. La Place opende in 2013 twee restaurants in Duitsland. Een derde vestiging zou in 2014 volgen in Montabaur. In dat jaar opende de foodformule wel twee vestigingen op de luchthaven van Bali en in het kantoor van Google in New York.
Naast een snellere expansie moet het concept dringend vernieuwd worden, vult retailkenner Sabien Duetz aan. Zo is de menukaart volgens haar al te lang hetzelfde.”De formule lijkt over zijn top heen. Voor je het weet, gaat het V&D achterna.”
Voor V&D is het belangrijk om La Place te behouden, vindt ze. Food is niet alleen een verbindende factor voor consumenten, La Place is ook de reden waarom veel mensen naar de warenhuisketen gaan. “Wat sterk is, moet je aan je binden en vergroten.”
‘Sores V&D remt expansie La Place’
Gepubliceerd op 6 maart 2015 om 07:51
Reacties 0