IKEA’s montageservice en tasjes als marketingtool

Hoe IKEA zijn meubelmontageservice onder de aandacht brengt en twaalf manieren waarop retailers tasjes weten inzetten als marketingtool kwamen afgelopen week voorbij op de social mediakanalen van RetailTrends Media.

IKEA-meubels monteren gaat niet iedereen goed af, zo weet ook de Zweedse meubelketen. Met een vleugje zelfspot brengt de retailer daarom zijn montageservice op grote billboards onder de aandacht. 

Retailers en merken die vorige maand onze mondhoeken omhoog deden krullen kwamen voorbij in het overzicht van de leukste advertenties van februari. Zo was er dit keer plaats voor American Apparel, Ducati en Snickers.  

Verder twaalf tasjes als marketingtool nu het nog kan, hoe Albert Heijn zijn klanten producten laat scannen met hun smartphone en een weekendkracht van Asda met hart voor de zaak.

Op Pinterest was afgelopen week aandacht voor een originele marketingcampagne van het watermerk Vittel. We zitten te veel stil, vindt Vittel. Met de zogenoemde couch converter moeten consumenten van hun zitbank af en in beweging komen. Shoppers kunnen een foto van hun bank uploaden via de website van het merk en sturen een stofstaaltje van die bank op. Een team van designers en schoenmakers gaat er vervolgens mee aan de slag en maakt er een uniek paar sneakers van. Binnen een paar weken heeft de consument zijn schoenen in huis en kan hij er de pas mee inzetten. Op de website van Vittel zijn de creaties te bekijken.

Hoe de winkel van de toekomst er uitziet, weet niemand zeker. Fashionretailer Rebecca Minkoff denk echter een aardige invulling aan dit begrip te geven met deze vestiging

Verder onder meer acht manieren waarmee een fashionretailer zijn producten eens anders kan ophangen, Uniqlo’s flagshipstore in Berlijn en een infographic die de gevolgen van de Internet of Things inzichtelijk maakt.

Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!