Docdata maakt van webshop een pinkassa

Docdata test een nieuw betaalproduct dat consumenten in staat stelt om aankopen in een webwinkel met hun pinpas af te rekenen. De webshop wordt hiervoor gekoppeld aan een fysieke betaalterminal. De fulfillmentspecialist mikt voor het gebruik van de dienst onder meer op beurzen.

Point2Pay is de afgelopen dagen getest op de Nutricia-stand tijdens de Negenmaandenbeurs in de Amsterdamse RAI. Bezoekers konden de webshop bezoeken middels een terminal en bestellingen plaatsen voor Nutrilon, Olvarit, Bambix en Danone. De bestelling kon indien gewenst ter plekke afgerekend worden middels een pintransactie. Vervolgens gaat de order vanaf de terminal naar het fulfillmentcentrum van Docdata, waar de bestelling wordt afgehandeld. "Wij geloven sterk dat omnichannelstrategieën een nieuwe wending gaan krijgen en dat webshops steeds meer gebruikt worden als reguliere kassa in winkels en op events”, aldus senior projectmanager Stefan Verbaarschott van Docdata.

Docdata test samen met Nutricia daarnaast Connect, een techniek waarmee webwinkels of producenten hun producten direct in de digitale schappen van bol.com, Zalando Lounge en Amazon kunnen leggen. Deze webwinkels staan derden toe om hun producten aan te bieden op hun websites. Vervolgens ontvangen zij een vergoeding per verkoop via hun webwinkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!