Shazam werkt aan productherkenning

Muziekherkenningsapplicatie Shazam breidt zijn dienst uit waardoor gebruikers van de app binnenkort fysieke producten herkennen. De uitbreiding van de dienst is onderdeel van een update.

Hierna is Shazam in staat om bijvoorbeeld graansoorten te herkennen. Na het scannen ontvangt de gebruiker direct meer informatie over het product op zijn smartphone. Daarnaast herkent de app dvd-hoesjes, waarna gebruikers de soundtrack van die film kunnen kopen. "We willen de consument meer mogelijkheden bieden wanneer ze op de bekende blauwe knop drukken", aldus directeur Rich Riley. 

Shazam haalde verschillende investeringen op om de uitbreiding te realiseren. In totaal verzamelden meerdere onbekende investeerders afgelopen januari ruim dertig miljoen dollar. In 2013 investeerde Mexicaanse telecommiljardair Carlos Slim al eens veertig miljoen dollar in de dienst. De dienst bestaat sinds 1999 en verkreeg bekendheid met zijn muziekherkenningsdienst waarmee consumenten muziek herkennen middels één klik op de smartphone.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!