Beacons bepalen muziek in winkel

Consumenten worden door een uitbreiding op muziekplatform Rockbot begroet door hun favoriete muziek wanneer zij een winkel binnenkomen. De toevoeging met de naam Anthem plaatst automatisch favoriete nummers van een consument in de playlist zodra hij een winkel binnengaat.

Rockbot is een Amerikaans muziekplatform voor retailers. Het platform stelt een playlist samen op basis van de favoriete muziek van de klant. Klanten kunnen kiezen uit dertien miljoen muzieknummers die beschikbaar zijn in het systeem. Liedjes die zij aanvinken worden toegevoegd aan de playlist. Hiermee wordt voorkomen dat het systeem een nummer afbreekt wanneer iemand anders zijn verzoek indient. Klanten kunnen stemmen op de volgorde van de playlist en aangeven welk nummer zij graag horen wanneer het huidige is afgelopen.

Bij Anthem herkent het syteem de klant middels beacons en duikt vervolgens in zijn of haar Rockbot-historie. Daarbij houdt het systeem rekening met de muzieksmaak van de klant en of de uitstraling van de winkel. Wanneer het nummer gevonden is en het past bij de sfeer van de winkel ontvangt de klant een pushbericht. Hierin meldt de app dat zijn of haar favoriete nummer is toegevoegd aan de playlist. Deelnemende retailers zagen het aantal check-ins sinds Anthem toenemen met 41 procent. Het aantal aanvragen van muziek steeg met 22 procent. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!