Adidas wil na hun aankoop in contact blijven met klanten door hun schoenen te voorzien van NFC-chips. Dit liet de fabrikant weten tijdens de technologiebeurs SXSW die plaatsvond in Austin, Texas.
“Voorheen moesten klanten zich aanmelden op onze website voordat wij hen op de hoogte konden houden van onze nieuwste producten”, aldus innovatiestrateeg Jon Warner van het merk. Deze stap werd door lang niet iedereen genomen, waardoor Adidas veel informatie misloopt over zijn klanten.
NFC moet de stap naar deze informatie kleiner maken. De NFC-chips worden in eerste instantie geïntroduceerd in de schoenenlijnen Stan Smith en Superstar. Klanten kunnen hun van NFC voorziene schoenen koppelen aan hun smartphone. Door dit te doen ontvangen zij gepersonaliseerde berichten van Adidas. Deze berichten lopen uiteen van productsuggesties tot exclusieve content die alleen voor hen zichtbaar is. Hierbij hangt de content af van wat de klant doet wanneer hij de kleding van Adidas draagt. Al deze extra content krijgt de klant in een nieuwe, bijbehorende app.
Hoe het merk de chips in de schoenen gaat verwerken wordt momenteel onderzocht. Daarbij is het nog de vraag hoe succesvol de NFC-implementatie blijkt te zijn. Zo maken de smartphones van Apple geen gebruik van NFC. Daarnaast moeten klanten alsnog een extra handeling verrichten door de app op hun smartphone te installeren en deze aan hun schoenen te koppelen.
Adidas stopt NFC-chips in schoenen
Gepubliceerd op 18 maart 2015 om 00:00
Reacties 0