De Tuinen komt met nieuw winkelconcept

De Tuinen opent medio mei een winkel in Wassenaar die is voorzien van een nieuw concept. De bedoeling is om daarna zoveel mogelijk bestaande vestigingen te restylen. Dat heeft head of property & facilities Marloes Hofstetter dinsdag laten weten op het congres Bricks in Retail.

De gezondheidswinkelketen opende vorige maand in Rotterdam de laatste winkel volgens de oude stijl, terwijl veel filialen momenteel zijn voorzien van een nog ouder concept. "Ik kan niet wachten om die onder handen te nemen", aldus Hofstetter.

Het nieuwe winkelconcept is volgens haar geïnspireerd op de Britse zusterformule Holland & Barrett en ‘helemaal geënt op beleving’. "De vestigingen ogen nu wat stijf en als een apotheek. Dat heeft goed gewerkt, maar nu niet meer. We willen mensen weer naar de winkel trekken door ze te laten proeven en ruiken."

Het nieuwe concept wordt in alle nieuw te openen winkels geïntroduceerd. De Tuinen wil dit jaar zo’n twintig tot dertig vestigen openen en heeft de ambitie om in 2017 over 250 winkels in Nederland te beschikken.

De retailer heeft verder als doelstelling om in het boekjaar dat in september sluit honderd miljoen euro omzet te behalen. “Dat lijken we te gaan halen”, aldus Hofstetter. Daarmee is de omzet van De Tuinen in zes jaar tijd verdubbeld.

De retailer kijkt ook naar groeimogelijkheden buiten de landsgrenzen. Zo werd twee jaar terug de Belgische keten Essenza overgenomen door moederconcern NBTY Europe. Vooralsnog is Essenza alleen in Vlaanderen actief, maar ook de Franse taal gaat volgens Hofstetter op zijn etiketten verschijnen. "Als we eenmaal naar Brussel uitbreiden zie ik ons ook snel in Frankrijk terechtkomen."

Duitsland is voor De Tuinen geen optie, omdat veel van zijn producten daar niet rechtstreeks verkocht kunnen worden. "Voor verdere expansie zie ik daarom meer kansen in Azië en het Midden-Oosten met de formule Holland & Barrett.” Het concern is nu al met 83 franchisewinkels internationaal actief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!