Dat de markt in ons land verandert, is geen nieuws. Retailers ontwikkelen mee door in rap tempo nieuwe concepten uit te rollen. De middelen waarmee retailers consumenten weer naar de fysieke winkels proberen te krijgen, variëren van outletformules tot nieuwe versconcepten en stadswinkels. In de wekelijkse Facebookrubriek 12x een dozijn inspirerende voorbeelden.
Snel door de drive-thru voor een broodje van Subway? Het kan nu langs de A50 bij Heteren. De broodjesformule wil daarmee gehaaste consumenten lokken.
Verder op Facebook de covers van de maartnummers van RetailTrends en EtailTrends, het hightech vlaggenschip van Made.com in Londen en een video van shoppen met Apple Watch en de reacties van museumbezoekers op een IKEA-schilderij.
Op Pinterest was afgelopen week onder meer aandacht voor de start-up Volvorii Timeless uit Litouwen. Met e-inkttechnologie past deze start-up één paar schoenen aan tot verschillende exemplaren. Hiervoor wordt een soort chip in de hak geplaatst, die in verbinding staat met een mobiele app. Consumenten kunnen in de app vervolgens een nieuwe print of kleur selecteren voor hun schoen. Hoe dat werkt, wordt in deze video uitgelegd.
Hoe retailers en merken hun social media-activiteiten kunnen monitoren en meten staat in deze infographic van Adobe. Met de vijf stappen die worden beschreven moet dat een peulenschil worden.
Verder op Pinterest onder meer originele manieren om producten in winkels te presenteren en kleurrijke pop-upstores van Tiffany en Uniqlo.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Een dozijn nieuwe formules en IKEA-kunst
Gepubliceerd op 20 maart 2015 om 08:10
Reacties 0