Telecomprovider KPN neemt op 1 mei afscheid van het jongerenmerk Hi. Als gevolg van de samenvoeging zullen de 52 Hi-winkels in Nederland deze zomer worden gesloten. Dat heeft KPN dinsdag bekendgemaakt.
Hi houdt op te bestaan, omdat het merk met de komst van 4G overbodig is geworden. De specifieke wensen van zijn klanten komen namelijk steeds meer overeen met die van KPN-klanten, stelt de provider. Zo willen beide groepen ‘altijd en overal verbonden zijn’, en daarbij onderweg gebruik kunnen maken van streaming en andere dataintensieve diensten. De samenvoeging van de ‘full service’-merken KPN en Hi heeft verder geen gevolg voor Telfort en Simyo, die zich blijven richten op het ‘voordeel’-segment.
In 2013 sloot het bedrijf al negen Hi-winkels, om die bij wijze van proef als shop-in-shops te integreren in een KPN-winkel in de buurt. In totaal beschikte het bedrijf begin dit jaar over 119 vestigingen. Het merendeel van de werknemers van de 52 Hi-winkels wordt herplaatst binnen KPN.
De afgelopen periode heeft KPN al in een aantal gevallen de huurcontracten van Hi-winkels opgezegd, laat oprichter en eigenaar Joop van der Steuijt van Retail Property Management weten aan RetailNews. Dat bedrijf begeleidt KPN bij de sluiting van de Hi-filialen. Voor sommigen panden lopen de contracten echter nog jaren door. "Maar die liggen op dusdanige A-locaties, dat nieuwe kandidaten zich daar snel voor zullen melden."
Reacties 0