Op social media was afgelopen week aandacht voor de landgenoot van H&M en IKEA en de nieuwe Goudsouk in De Bazaar in Beverwijk.
Acne Studios is een Zweedse modeketen met herkenbare winkels door de hele wereld. Naast een vestiging in Amsterdam, heeft de retailer onder meer eigenzinnige winkels in Japan, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De landgenoot van IKEA en H&M is onder de loep genomen in de wekelijkse Facebookrubriek 12x.
De Goudstraat maakte al ruim dertig jaar deel uit van het winkelgebied, maar het werd tijd voor de juweliers om hun producten in alle pracht en praal te etaleren, aldus De Bazaar. In de Goudsouk met een vloeroppervlak van vijftienhonderd meter die zondag officieel zijn deuren opende, moet dat het geval zijn.
Adidas eert zijn veertig jaar oude Superstar sneaker met een pop-upwinkel in Seoul. De binnenplaats moet bezoekers terugbrengen naar een basketbalveld uit de jaren zeventig, de plek waar de schoenen van Superstar hun debuut maakten. Het pand zelf is verdeeld in zes thema's, waarin stuk voor stuk de geschiedenis van Superstar centraal staat. Een winkel met producten rond de sneakerlijn kon uiteraard niet ontbreken.
‘Change your glasses as often as you change your sneakers’, vindt online brilaanbieder Ace & Tate. Vooral consumenten met niet al te moeilijke ogen schaffen online een bril aan. De etailer snuffelt met zeven shop-in-shops bij de Bijenkorf aan een fysiek bestaan.
Om aan te sluiten bij de één miljard unieke bezoekers die maandelijks YouTube bezoeken, staan in deze infographic een paar handige tips. Laat de video bijvoorbeeld niet langer dan veertig sevonden duren.
Verder onder meer de kleurrijke pop-upstore van Havana’s in Singapore, gebogen productdisplay van Sneakerology in Melbourne en innovatieve productverpakkingen voor een koffieketen.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0