John Lewis houdt de locatie van zijn klanten in de gaten om de wachtrij voor click & collect-bestellingen te optimaliseren. De Britse retailer is daarvoor in Londen gestart met de service van ontwikkelaar Localz, waarin vorig jaar honderdduizend pond is geïnvesteerd.
Localz bepaalt de identiteit en locatie van de klant aan de hand van zijn smartphone, die via beacons wordt opgemerkt. Wanneer klanten binnen zeventig meter van de winkel waar zij hun bestelling hebben geplaatst komen, wordt hen gevraagd wanneer ze het pakketje op willen halen. Het personeel van de winkel legt de bestelling vervolgens klaar. “Hiermee verwachten wij wachtrijen terug te dringen, met name rondom de drukke feestdagen”, aldus een woordvoerder van de retailer.
Het platform wordt momenteel getest in het warenhuis in Londen. Wanneer dit succesvol verloopt wordt het platform uitgerold naar alle 43 vestigingen van de keten en de 336 vestigingen van Waitrose die van een afhaalpunt van John Lewis zijn voorzien.
Reacties 0