Naam De Tuinen verdwijnt uit winkelstraat

De Tuinen gaat zich per direct rebranden naar het internationale retailmerk Holland & Barrett. De Nederlandse gezondheidswinkelketen trekt anderhalf jaar uit voor de ombouw van zijn 150 winkels. Ook de zeventien winkels van zusterformule Essenza in België worden omgebouwd, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

De Tuinen is al sinds 2003 onderdeel van Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY. Het concern kiest nu voor een rebranding van De Tuinen vanwege de ambitie om internationaal door te groeien. “Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid”, aldus algemeen directeur Colinda Hoegee.

Holland & Barrett beschikt wereldwijd over zo’n duizend vestigingen, waarvan ruim zevenhonderd in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast beschikt de retailer over 83 internationale franchisewinkels. Head of property & facilities Marloes Hofstetter liet eerder deze maand op het congres Bricks in Retail al weten vooral kansen te zien voor verdere groei in Azië en het Midden-Oosten met de formule Holland & Barrett.

Hofstetter vertelde ook dat medio mei in Wassenaar de eerste winkel opent die is voorzien van het nieuwe concept. De gezondheidswinkelketen opende in februari in Rotterdam de laatste winkel volgens de oude stijl, terwijl veel filialen momenteel zijn voorzien van een nog ouder concept. “Ik kan niet wachten om die onder handen te nemen.”

Het nieuwe winkelconcept is volgens Hofstetter ‘helemaal geënt op beleving’. “De vestigingen ogen nu wat stijf en als een apotheek. Dat heeft goed gewerkt, maar nu niet meer. We willen mensen weer naar de winkel trekken door ze te laten proeven en ruiken.”

Holland & Barrett wil dit jaar zo’n twintig tot dertig vestigingen openen in ons land en heeft de ambitie om in 2017 over 250 winkels te beschikken. De retailer denkt in het boekjaar dat in september sluit hier honderd miljoen euro omzet te behalen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends