Google brengt productrating naar Europa

Google breidt zijn productratingsysteem uit naar Europa om het aantal producten dat gezocht en gekocht wordt via zijn zoekmachine te stuwen. Product Ratings is vorig jaar in eerste instantie gelanceerd in de Verenigde Staten. In Europa krijgen het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland de primeur. 

Met het ratingsysteem wil Google minder als zoekmachine en meer als etalage voor webwinkels gezien worden. Het systeem verzamelt productrecensies die naar voren komen uit de database van Google en Google Shopping. Deze recensies verzamelt Google tijdens het scannen van het web. Doordat Google onafhankelijk is en het gehele internet scant hebben de recensies meerdere bronnen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Amazon, dat alleen recensies toont die afkomstig zijn van zijn website.

Uit de recensies haalt Google een beoordeling die in eerste instantie getoond wordt bij een productafbeelding. Dit beoordelingssysteem werkt op basis van sterren, waarbij een product maximaal vijf sterren kan ontvangen. Wanneer vervolgens op de afbeelding geklikt wordt krijgt de gebruiker meerdere recensies te zien inclusief links naar sites waar hij het product kan aanschaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!