Jumbo geeft gas op e-commercevlak

Jumbo opent voortaan elke week drie tot vijf pick-up points en werkt aan thuisbezorging van bestelde boodschappen. Het zal ‘geen jaren’ meer duren voordat de supermarktketen bestellingen thuis aflevert, zegt cfo Ton van Veen in Het Financieele Dagblad.

Jumbo opende in november vorig jaar zijn websuper, waarna in korte tijd ruim dertig afhaalpunten volgden. “Daar hebben we de kinderziektes inmiddels uitgehaald, waardoor we nu de groei fors kunnen versnellen.” De keten wil deze zomer over honderd pick-up points beschikken. Ook het aantal verzamelpunten waar werknemers de bestellingen gereedmaken, zal stijgen.

“De businesscase voor e-commerce in food rekent lastig”, erkent Van Veen. “Dat geldt zowel voor pick-up points als voor thuisbezorgen.” De online verkoop van boodschappen in ons land was vorig jaar goed voor circa één tot anderhalf procent van de supermarktsector in ons land. Tot nu toe zet alleen Albert Heijn als grote speler actief in op thuisbezorging.

Jumbo heeft echter geen andere keuze dan mee te gaan in de online ontwikkelingen, aldus Van Veen. “Als wij het niet doen, kan dat omzet kosten doordat klanten hun heil elders zoeken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!