Online shopper blijft achter bij Europees gemiddelde

Online consumenten geven dit jaar naar verwachting 784 euro uit in ons land. Dat is 8,1 procent meer dan in 2014. Dat voorspelt ActiePagina.nl op basis van onderzoek waarvoor Centre for Retail Research de online verkoop tussen 2013 en 2015 in onder meer Nederland, Duitsland en Verenigde Staten analyseerde.

Nederlandse consumenten blijven achter bij het Europees gemiddelde. Dat ligt dit jaar naar verwachting op 970 euro, een stijging van 11,1 procent ten opzichte van 2014. Met name Britse shoppers spenderen veel online. De gemiddelde online besteding per persoon ligt daar op 1389 euro. De Verenigde Staten en Duitsland completeren de top drie, met respectievelijk 1325 euro en 1211 euro per persoon.

De online groei compenseert volgens de onderzoekers de dalende fysieke winkelverkopen. In heel Europa voorziet men een dalende winkelverkoop van 1,4 procent, terwijl e-commerce met 18,4 stijgt. In Nederland groeit online naar verwachting met 16,8 procent.

In deze infographic op RetailWatching staan deze en meer conclusies per onderzocht land op een rij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!