Het Londense winkelcentrum Westfield laat zijn klanten middels virtual reality in de toekomst kijken. De techniek werd de afgelopen week ingezet om bezoekers de nieuwe lente- en zomercollectie van diverse merken te tonen.
Het idee achter de virtual reality-ervaring is afkomstig van Inition. Dit bedrijf ontwikkelt virtual reality-ervaringen voor winkels en gamification-toepassingen met behulp van de Oculus Rift. Bezoekers van het winkelcentrum in Londen kregen bij het opzetten van de bril toegang tot drie verschillende digitale werelden. De eerste wereld stond in het teken van denim, de tweede wereld stond in het teken van bloemen en de derde wereld draaide om toekomstige modetrends.
Iedere wereld presenteerde de trends op een eigen manier. Bezoekers konden in alle gevallen vrij door de digitale omgeving wandelen. Hun handbewegingen werden geanalyseerd door de Leap Motion Controller, waardoor ook deze werden meegenomen in de digitale wereld.
Virtual reality toont toekomstige modetrends
Gepubliceerd op 8 april 2015 om 00:00
Reacties 0