Lyle & Scott rust paspoppen uit met beacons

Lyle & Scott heeft de paspoppen in de etalage van zijn Londense flagshipstore voorzien van beacons om een nieuw label te promoten. Voor het gebruik van de beacons werkt de fashionretailer samen met ontwikkelaar Iconeme.

De paspoppen dragen items van het nieuwe Lyle & Scott Junior-label. De beacons zijn aan de kleding bevestigd en maken verbinding met de smartphones van voorbijgangers. De passanten ontvangen vervolgens informatie over de collectie, zoals over de prijzen en waar zij de artikelen kunnen vinden in de winkel. Daarnaast krijgen zij speciale aanbiedingen en kunnen ze de producten direct online bestellen wanneer de winkel gesloten is.

Om toegang te krijgen tot al deze informatie dienen voorbijgangers te beschikken over de Iconeme-app. Daarbij moeten zij hun bluetoothverbinding aan hebben staan. Wanneer zij dit doen, ontvangen zij de informatie wanneer zij zich binnen dertig meter van de winkel bevinden.

Eerder rustte fashionretailer House of Fraser bij wijze van proef zijn paspoppen al uit met beacons. Dat moest de retailer meer inzicht geven in het gedrag van de klant. Zo koppelde de House of Fraser-app bezoekgegevens aan de demografische gegevens van de klant. Daarnaast zag de retailer naar welke producten een klant heeft gekeken voor hij overging tot aankoop van een artikel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!