American Express ontwikkelt nieuwe betaalprogramma's

American Express werkt aan betaalprogramma’s die gebruik maken van nieuwe technologieën, waaronder gezichtsherkenning. Daarnaast ontwikkelt de financiële dienstverlener betaalmogelijkheden middels wearables. De betaalmogelijkheden richten zich vooral op kleine transacties en moet het verrichten van betalingen gemakkelijker maken.

De financiële dienstverlener hoopt hiermee consumenten aan te spreken die momenteel nog geen gebruik maken van de diensten van American Express. “We richten ons op gebruikers die geen creditcard wil gebruiken en op gebruikers van betaalmogelijkheden van concurrerende start-ups”, aldus cio Neal Sample van American Express. “Consumenten gebruiken steeds vaker mobiele portemonnees en andere mobiele betaalmogelijkheden. Wij willen hen weer naar American Express halen.”

American Express kijkt ook naar gezichtsherkenning. “Gezichtsherkenning is voor het verifiëren van betalingen veiliger dan gebruikersnamen en wachtwoorden”, aldus Sample. De techniek is echter nog niet gereed voor gebruik door de consument.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!