Sligro en EMTÉ zien identieke omzet stijgen

Sligro Food Group heeft de identieke omzet van zijn foodretail- en foodservicetak in het eerste kwartaal zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder. De supermarkten van EMTÉ groeiden met één procent, terwijl Sligro exclusief het effect van overnames en rookwaren de omzet met 2,3 procent zag toenemen. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde kwartaalcijfers.

EMTÉ zag zijn totale consumentenomzet vorig jaar met twee procent teruglopen. De omzet nam in het eerste kwartaal opnieuw met een half procent af naar 205 miljoen euro, maar dat wordt mede veroorzaakt door vestigingsmutaties in het afgelopen jaar.

De omzet van Sligro groeide met 3,6 procent naar exact vierhonderd miljoen euro. Het concern profiteert daarbij naar eigen zeggen van de formuleaanpassingen die zijn doorgevoerd. De eerste resultaten van de vier nieuwe vestigingen van Sligro 3.0 zouden ‘aanslaan in de markt’.

De totale omzet van Sligro Food Group nam met 2,2 procent toe naar 605 miljoen euro. Exclusief het effect van overnames ligt cijfer op anderhalf procent.

RetailTrends