Blokker Holding verwelkomt volgende mobiele site

Bart Smit heeft in navolging van zusterformules Big Bazar en Leen Bakker een mobiele website geïntroduceerd. De lancering is bekendgemaakt door Nextail, de innovatietak van Blokker Holding.

Nextail werd afgelopen oktober geïntroduceerd om de online omzet van het concern te laten doorgroeien naar driehonderd miljoen euro. In 2013 verkocht Blokker Holding nog voor 79 miljoen euro online. De innovatietak wordt geleid door Antoine Brouwer, die overkwam van Media Markt-Saturn Nederland. Hij liet daarbij al weten aan mobiele sites te werken, om die nog dat jaar live te zetten.

De mobiele website van Bart Smit is met enige vertraging gelanceerd, terwijl de andere formules van Blokker Holding nog altijd in de wachtkamer zitten. Het retailconcern introduceerde vorige maand wel een webwinkel voor Xenos, maar ook die is nog niet mobielvriendelijk.

Retailers die op 21 april niet over een mobielvriendelijke website beschikken, dreigen minder bezoekers te trekken. Google geeft deze websites vanaf die datum namelijk een lagere ranking. Uit een ‘mobielvriendelijke test’ die de zoekmachine heeft gelanceerd blijkt dat de webwinkels van bijvoorbeeld Blokker, Intertoys en Xenos als niet mobielvriendelijk worden beoordeeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!