De Bijenkorf heeft in zijn Amsterdamse warenhuis een ruimte ingericht waar buitenlandse shoppers terecht kunnen voor een belastingteruggave over hun aankopen. De zogenoemde tax free lounge is naar eigen zeggen buiten Schiphol de eerste permanente locatie waar niet-Europese shoppers hiervoor terechtkunnen.
De tax free lounge bevindt zich op de vierde etage van het warenhuis. Naast voor directe belastingteruggave in contanten dient de ruimte als service- en informatiepunt voor de klanten. Global Blue verzorgt er selfservice kiosken en een bemande balie.
De Bijenkorf richt zich met de tax free lounge op de groeiende groep reizigers van buiten Europa, zoals China, Rusland en Indonesië. In dat kader kwam de warenhuisketen al eerder met meertalige gastvrouwen en omroepboodschappen in het Engels, Chinees en Russisch. De komst van de ruimte is onderdeel van de verbouwing die de retailer startte om zijn premium experience strategie kracht bij te zetten. Zo komt er onder meer twee keer zoveel ruimte beschikbaar voor dure fashionlabels. De metamorfose is volgens ceo Giovanni Colauto geen middel om meer internationale consumenten te trekken. “De grootste groep klanten is Nederlands, ook in het hoogste segment”, zei hij eerder.
De Bijenkorf opent tax free lounge
Gepubliceerd op 21 april 2015 om 00:00
Reacties 0