Vomar introduceert nieuwe formule

De Noord-Hollandse supermarktketen Vomar heeft in Julianadorp een compleet nieuwe formule gelanceerd. “Vomar wil weer echt Voordeelmarkt zijn", aldus algemeen directeur Aart van Haren tegenover Distrifood.

De belangrijkste kenmerken van de nieuwe formule zijn het schrappen van de bedieningsafdelingen en de dominante aanwezigheid van de kleur rood, die het geel van de bestaande Vomar heeft vervangen. Na Julianadorp zullen er dit jaar ten minste twee andere winkels worden omgebouwd.

Daarnaast saneert Vomar circa tweeduizend artikelen. Daarmee behoudt de retailer naar eigen zeggen een volwaardig supermarktaanbod, maar wordt het assortiment vooral minder diep. Het private label OK€ is vervangen door fancy labels. Om de 'voordeelmarkt' kracht bij te zetten is de nieuwe Vomar een stuk goedkoper. De formule wil in brood, vlees, agf en kaas op het niveau van Lidl zitten, aldus Van Haren.

Het is volgens het vakblad de derde keer in minder dan anderhalf jaar dat Vomar veranderingen in de formule doorvoert. In januari 2014 waren in het filiaal van Vomar aan de Stephensonstraat in Haarlem al diverse vernieuwingen te zien. Volgens toenmalig commercieel directeur Jacco van Ham werd daar extra ruimte gecreëerd voor vers en meer 'lekkere en bijzondere producten'. Vanaf midden vorig jaar testte Vomar een nieuwe winkelindeling, door onder meer de agf- en broodafdeling een nieuwe plek te geven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!