Blokker en Coolblue zijn als klantvriendelijkste retailers onderscheiden met een Customer Centric DNA Award. De awards zijn uitgereikt door consultancybureau Bearingpoint, op basis van onderzoek van DVJ Insights onder elfduizend klanten van 96 bedrijven.
Blokker hield met de uitverkiezing in de categorie 'offline retail' zusterformule Xenos en C&A achter zich. Waar 53 procent van de respondenten zeer positief is over zijn laatste ervaring bij offline retailers, ligt dat percentage bij Blokker op 72 procent. Daarnaast worden de werknemers van Blokker beter gewaardeerd dan gemiddeld, en bevelen klanten de huishoudketen ook significant vaker aan.
Prijsvechters in de retail bungelen in het onderzoek onderaan, wat volgens Blokker bewijst dat lage prijzen niet automatisch betekent dat de klant een winkel ook beter waardeert. “Dit is een geweldige opsteker voor Blokker en een aanmoediging om na de eerste stappen en investeringen in service en klantgerichtheid vooral door te gaan op de ingeslagen weg”, aldus verkoopdirecteur Henk Schipper.
Coolblue won het in de categorie 'online retail' van eBay en bol.com. De overall winnaar werd Toyota, dat van alle categoriewinnaars als het meest klantvriendelijk werd bestempeld.
Reacties 0