Ahold opent kleine verswinkels in de VS

Ahold is voornemens om zijn nieuwe stadssupermarkt uit te rollen in de Verenigde Staten. Het concept met de naam Everything Fresh opende eind vorig jaar zijn deuren in Philadelphia.

De Amerikaanse tak van Ahold wil nog eens acht van die kleine verswinkels openen, meldt Philadelphia Business Journal. De supermarkten krijgen een omvang van duizend tot tweeduizend vierkante meter, maar kunnen volgens bronnen uit de markt ook kleiner zijn. De eerste winkel van zo'n driehonderd vierkante meter diende volgens het Nederlandse retailconcern als een 'learning lab'.

De nieuwe formule wordt waarschijnlijk ook naar andere Amerikaanse steden uitgerold. Zo zoekt Ahold voor een winkel in Boston naar personeel voor een 'nieuwe verswinkel die klein is in omvang, maar groot in vers, biologisch en waarde'. Diezelfde tekst werd gebruikt voor de opening van de eerste Everything Fresh in Philadelphia.

Ook in Nederland introduceerde Ahold onlangs een supermarkt waarin vers de hoofdrol speelt. Daarvoor werd een bestaande XL-vestiging van Albert Heijn in Eindhoven verbouwd en vergroot. “De winkel richt zich in het bijzonder op vers en gezond eten, met innovatieve, voor iedereen betaalbare producten”, aldus ceo Dick Boer. Sommige concepten wil de retailer ook in andere supermarkten toepassen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!