Halfords experimenteert met 'green screen'

De Britse fietsspecialist Halfords toont sinds kort de producten in zijn webwinkel in 360 graden. Hiervoor werkt de retailer met speciale green screens.

De nieuwe manier van productfotografie laat gebruikers het product vanuit alle hoeken bekijken. Daarnaast kunnen zij productdetails beter zien middels de zoomfunctie.

De nieuwe techniek heeft volgens Halfords gezorgd voor een toename van 37 procent voor wat betreft het gebruik van interactieve afbeeldingen op de website. "Dit laat zien dat onze klanten geïnteresseerd zijn in gedetailleerde productfoto's, zodat zij een product ook online optimaal kunnen bekijken", aldus digital studio manager Ben Towers bij Halfords. De techniek wordt in eerste instantie gebruikt om de nieuwe fietskledingcollectie te tonen.

Voor het maken van de afbeeldingen werkt Halfords samen met SpinMe. De techniek wordt ook gebruikt door retailers als H&M, Uniqlo en Topshop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!