De pilotwinkels met de nieuwe formule van Blokker behalen hogere omzetten dan filialen in de bestaande situatie. Dat stelt de winkelketen donderdag bij de aankondiging van een nieuwe reclamecampagne.
De nieuwe formule draait nu met succes bij acht winkels, stelt Blokker. De producten zijn daar ingedeeld in acht thema's, zodat consumenten gemakkelijk het juiste product kunnen vinden. Verder kunnen klanten er via terminals het volledige assortiment online vinden en bestellen en zijn winkelmedewerkers uitgerust met tablets.
Nog voor de zomervakantie wordt de formule in nog eens vijf vestigingen geïntroduceerd. De winkels in Oosterhout, Alphen aan de Rijn, Leiderdorp, Purmerend en Bergen op Zoom worden daarvoor onder handen genomen. Later dit jaar volgen nog eens tientallen winkels.
Met de verdere uitrol van de nieuwe formule zegt Blokker zijn positie als 'toonaangevende omnichannel huishoudspecialist' te willen bevestigen. Daarvoor zet de retailer tevens de eerste landelijke reclamecampagne sinds 2012 in. Er komen acht commercials met een looptijd van 24 weken. “De campagne staat symbool voor de vernieuwing die wij in gang hebben gezet", aldus algemeen directeur Jack Peters. Op RetailWatching wordt uitgebreid stilgestaan bij de vernieuwingen van Blokker.
Reacties 0