Leapp heeft in Düsseldorf zijn eerste fysieke winkel bij onze oosterburen geopend. Het is de negende stenen vestiging van de etailer die sinds twee jaar fysiek aan de weg timmert.
Komend jaar staan er nog meer winkelopeningen op de planning, zegt ceo Rogier van Camp. Leapp is volgens hem goed schaalbaar vanwege de omnichannelstrategie. De tweedehands Apple-verkoper werkt met een virtuele voorraad die zowel online als offline overal beschikbaar is. Als een product op één van de verkooplocaties niet beschikbaar is, wordt het artikel de volgende dag bij de klant of in een winkel afgeleverd.
Het grootste risico van een formule naar het buitenland brengen zit volgens Van Camp in het vinden van de juiste mensen. Bij de recente expansie naar België had Leapp geluk met het aantrekken van voormalig Coolblue-coo Werner Bruyn, aldus de ceo. Leapp opende eind maart zijn eerste winkel bij onze zuiderburen. De formule wil graag uitgroeien tot een Europees merk, zo vertelde van Camp al eerder aan RetailTrends. In Nederland is de retailer inmiddels fysiek aanwezig met winkels in Amsterdam, Breda, Den Haag, Eindhoven, Utrecht en Zwolle.
Reacties 0