​Plug-in monitort prijswijzigingen achteraf

De pricingtool Paribus geeft online shoppers een melding als de prijs van een gekocht product is gedaald. Daarmee kunnen consumenten aanspraak maken op laagste prijsgaranties die veel retailers bieden.

Steeds meer retailers passen hun prijzen aan naar het niveau van hun concurrenten. Consumenten hebben echter alleen oog voor dit soort prijsfluctuatie tot het moment waarop zij het product aanschaffen. Paribus monitort deze prijswijzigingen achteraf.

De plug-in speurt hiervoor constant het web af naar de laagste prijs voor producten die de gebruiker eerder online heeft aangeschaft. De plug-in is gekoppeld aan het e-mailaccount van de gebruiker. Hieruit haalt het aankoopgegevens op basis van ontvangen facturen.

Wanneer de prijs van een eerder aangeschaft product gedaald is zorgt Paribus ervoor dat er namens de gebruiker melding van wordt gemaakt bij de retailer, waarna het prijsverschil wordt verrekend of teruggestort. In dit proces houdt Paribus ook rekening met eventuele kortingscodes- en coupons. Paribus werkt al voor twintig grote retailers waaronder Amazon, Best Buy en Walmart.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!