De Nederlandse start-up WindowSketch toont advertenties op winkelruiten die worden afgestemd op het publiek en andere externe factoren. Het afstemmen van de getoonde content gebeurt middels speciale analysesoftware.
Deze is slim genoeg om te herkennen wie er naar de advertentie kijkt. Een camera analyseert real-time kaaklijn, ogen, oren en mond en bepaalt leeftijd en geslacht. Daarnaast worden weersomstandigheden en feestdagen meegewogen. De advertentie wordt vervolgens middels digital signage op de winkelruit getoond. Windowsketch werkt hiervoor samen met de Belgische producent Barco. Zij ontwikkelen projectoren die beeld tonen op speciaal folie. Dit houdt zonlicht tegen van buiten en laat content juist door. Om de advertenties te tonen op winkelruiten dient deze folie te worden aangebracht op de winkelruit.
Oprichter Floris Sanders noemt de methode 'slapend glas wakker maken.' Het idee voor WindowSketch is gebaseerd op de inrichting van een restaurant in Londen. Bij dit restaurant wordt alle decoratie op de muren geprojecteerd en constant aangepast. Bekijk op RetailWatching een video.
Start-up projecteert advertenties op winkelruit
Gepubliceerd op 26 mei 2015 om 22:00
Reacties 0