Tesco komt met locatiegebaseerde coupons

De Britse retailreus Tesco werkt aan een nieuwe couponoplossing op smartphones. Dit doet de retailer in samenwerking met O2-dochter Weve.

De oplossing stuurt coupons naar smartphones van Tesco-klanten. Dit gebeurt op basis van zijn locatie. Voorheen werkte de retailer nog met fysieke coupons. Tesco test de nieuwe technologie in zijn conceptstore in Londen.

Weve is een ontwikkelaar van een geofencing technologie die monitort of en wanneer de klant dichtbij de winkel is. Wanneer de klant voorbij loopt krijgt hij of zij een coupon die hen recht geeft op korting in de food-to-go shop van Tesco.

“Met het verplaatsen van de fysieke coupons naar de smartphone verbetert Tesco de winkelervaring van onze klanten", aldus partnership manager Shelly Chotai van Weve. “Klanten krijgen hiermee een beter beeld van de coupon- en voucheracties." Daarnaast krijgt Tesco een beter beeld van zijn klanten. De digitale coupons verzamelen verschillende soorten informatie over de gebruikers, zoals leeftijd en geslacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!