Zalando lanceert op korte termijn zijn eigen personalshoppingdienst in Nederland. Dat zei Donna Darthuizen, country cluster head Benelux bij de Duitse etailer, dinsdag op het event E-commerce Live!.
Eind vorig jaar ging Zalando van start met 'Project Z', waarbij de nieuwe dienst werd getest in eigen land. Vorige maand werd bekend dat deze pilot een landelijk vervolg krijgt onder de naam Zalon. De personalshoppingdienst is momenteel nog niet in ons land beschikbaar. “Maar daar komt binnenkort verandering in", zegt Darthuizen, zonder de exacte lanceringsdatum te kunnen noemen.
Bij Zalon doorloopt de klant eerst een vragenlijst over onder meer zijn kledingvoorkeuren, -budget en -maten . Vervolgens neemt een persoonlijke stylist contact met hem op om een outfit samen te stellen, die de klant thuis kan passen. Daarmee lijkt het een exacte kopie van het eveneens Duitse Outfittery en The Cloakroom. Dit laatste, Amsterdamse concept richt zich echter specifiek op mannen, waar Zalando beide seksen wil bedienen.
Darthuizen liet tijdens het event ook nieuwe commercials van Zalando zien. Het online modebedrijf is volgens haar bekend van zijn 'schreeuwende' reclames, maar wil daar verandering in brengen door ze meer een fashiongevoel mee te geven. In het maartnummer van EtailTrends liet Darthuizen al weten 'dichter bij huis te kijken met welke lokale partijen we de juiste klik kunnen maken met de klant'. Zo wil Zalando volgens haar zijn positie in de Benelux optimaliseren om sterker in de markt te staan.
Reacties 0