Bilder & De Clercq is lelijk het schip ingegaan met de opening van de tweede winkel in Amsterdam. Dat zegt eigenaar Rogier Leopold tegenover Het Parool. “Mijn maag draait er nog van om, het doet pijn als je zo snel alles weer moet afbreken. Je moet de inboedel voor minder verkopen."
Het foodconcept nam vorige week afscheid van zijn winkel op de Ceintuurbaan, die nog geen anderhalf jaar eerder werd geopend. Een zaak in De Pijp was volgens Leopold volgens het businessplan een logische vervolgstap. “In de praktijk bleek het een harde leerschool."
De straat bleek volgens de eigenaar 'een soort snelweg die mensen gebruiken om van A naar B te komen'. Bilder & De Clercq moet juist bij een supermarkt zitten zoals bij zijn eerste winkel in Amsterdam-West, stelt hij. “Dáár zitten mensen al in de boodschappenmodus en stappen ze bij ons binnen omdat ze iets anders willen."
Nu de winkel dicht is, hoeft Leopold zich naar eigen zeggen niet meer druk te maken over tegenvallende omzetcijfers. De retailer houdt het voorlopig bij één winkel. “De online verkoop moet ons er weer helemaal bovenop helpen."
Bilder & De Clercq introduceerde vorig jaar onder meer een interactieve boodschappenmuur op het kantoor van Google, waarmee het personeel een maaltijd kan bestellen. Begin deze week maakte het concept bekend in zee te zijn gegaan met bezorgservice TringTring, waardoor consumenten hun bestelling binnen een uur thuisbezorgd kunnen krijgen.
Reacties 0