ANWB heeft zijn omzet in 2014 voor het eerst in vier jaar zien stijgen. De omzet nam met 2,2 procent toe tot 995 miljoen euro. Dat blijkt uit jaarcijfers die de vereniging deze week heeft gepubliceerd.
De omzetstijging wordt mede veroorzaakt door de opening van zeven nieuwe winkels. In de 83 vestigingen van ANWB werden vorig jaar 4,2 miljoen transacties genoteerd. In 2013 lag dat aantal nog op 3,38 miljoen. Voor dit jaar verwacht ANWB een beperkte groei als gevolg van de opening van nieuwe winkels.
ANWB introduceerde in 2013 een vernieuwd winkelconcept, dat vorig jaar verder werd uitgerold. Daarnaast bieden alle winkels de dienst click & collect aan, waarbij online bestellingen opgehaald kunnen worden in een fysieke vestiging. Daar is volgens het jaarverslag vorig jaar ruim 27.500 keer gebruik van gemaakt.
De vereniging zag zijn aantal leden met tweehonderdduizend toenemen naar 4,1 miljoen. De nettowinst bleef stabiel op 20,9 miljoen euro.
Reacties 0