De Amerikaanse retailer Williams-Sonoma werkt samen met YouTube aan een serie van shoppable video's. Deze video's worden speciaal ontwikkeld voor gebruik op smartphones.
Met de videoserie wil de verkoper van keukenartikelen zijn mobiele verkopen een boost geven. In de vierdelige videoserie komen producten uit zijn assortiment voorbij. Elke video heeft een andere presentator en een ander thema. Hierdoor toont Williams-Sonoma een groot deel van zijn assortiment. Door op het beeld te tikken wanneer het gewenste product voorbij komt komen klanten terecht op de artikelpagina in de mobiele webwinkel.
De video's maken gebruik van YouTube's TrueView-technologie, die videoadvertenties shoppable maakt. “Door creatieve video's shoppable te maken, geven wij onze klanten direct de kans producten aan te schaffen wanneer zij geïnspireerd raken door de video", aldus e-commercedirecteur Chrissy Ginieczki.
De video's zijn zichtbaar op zowel mobiel als desktop, maar richt zich met name op het verkeer via mobiel. “Consumenten kopen producten op een desktop vaak na het lezen van verschillende recensies. Op een mobiel apparaat doen zij dit aan de hand van beelden", aldus Ginieczki.
Reacties 0