Bilder & De Clercq gooit koers over andere boeg

Bilder & De Clercq wil naar een businessmodel met een flagshipstore gecombineerd meerdere afhaalpunten. Dat vertelt medeoprichter Diederik van Gelder aan Sprout.

“De meeste omzet wordt geboekt bij mensen die op weg zijn van werk naar huis. Op die route moeten wij zitten", aldus Van Gelder. Het foodconcept gaat die strategie toepassen in een nieuwe stad, waarschijnlijk in Den Haag.

Bilder & De Clercq sloot eind vorige maand een vestiging op de Amsterdamse Ceintuurbaan nadat succes uitbleef. De retailer liet toen weten het voorlopig bij één winkel te houden. “De online verkoop moet ons er weer helemaal bovenop helpen", aldus mede-eigenaar Rogier Leopold in Het Parool.

Hoewel de retailer dit jaar sterk gaat inzetten op bestellen en bezorgen via de website en de app, ziet Van Gelder ook nog ruimte voor stenen vestigingen. “Zo'n fysieke aanwezigheid is het beste billboard dat je kunt wensen. De next level is dat je niet naar ons toe hoeft te komen, maar dat wij naar je toe komen." Het Amsterdamse concept laat de bestellingen sinds kort binnen een uur bezorgen via de bezorgservice TringTring.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!