Tesco en Unilever geven korting via beacons

Tesco geeft gebruikers van de Magnum Pulse-app korting als ze in een filiaal van de supermarktketen zijn. Hiervoor maakt de retailer gebruik van beacons.

Consumenten die over de Magnum Pulse-app beschikken en Tesco bezoeken, ontvangen korting op de gelijknamige ijsjes. Na een pilotperiode zijn in eerste instantie alleen de Tesco Express-filialen voorzien van de beacons. In totaal krijgen 270 vestigingen van de winkelketen de beschikking over deze kastjes.

Tesco en fabrikant Unilever ontdekten met de pilot dat seizoensgebonden promotie past bij een product als ijs. “We zagen een significante stijging in de verkoop van de ijsjes", aldus Jeff Hasen van Gotta Mobilize, partner in de uitrol van de beacons. “Daarbij steeg ook het verkeer naar de winkels."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!