Jumbo zwaait opnieuw een topman uit

Jumbo grijpt de afronding van de ombouwoperatie van C1000 aan om zijn topstructuur aan te passen. Zo neemt het concern eind deze maand afscheid van marketingdirecteur Matthijs Moeken.

Jumbo maakte twee maanden terug al bekend dat Niels Onkenhout vertrekt bij het familiebedrijf. De directievoorzitter van C1000 was tevens lid van de raad van bestuur. Ook Onkenhout noemde de voltooide integratie van C1000 een logisch moment om afscheid te nemen. “Jumbo is klaar voor de volgende fase."

Waar voor Onkenhout geen opvolger wordt aangesteld, gaat Jumbo wel op zoek naar een nieuwe marketingdirecteur. Vooralsnog worden zijn taken tijdelijk intern ingevuld door het managementteam van marketing, laat een woordvoerder weten. “Binnen afzienbare tijd wordt een meer permanente invulling gerealiseerd."

Op 18 juli sluit in Ulft de laatste winkel van C1000 zijn deuren. Cfo Ton van Veen zal vanaf dan de directieportefeuilles supply chain, ict, finance en vastgoed & ondernemerszaken aansturen. De directeuren commercie, winkeloperatie, marketing, e-commerce en HR zullen aan ceo Frits van Eerd rapporteren. Colette Cloosterman-van Eerd blijft als chief customer officer verantwoordelijk voor de formule en formats van Jumbo.

Jumbo bestaat vanaf komende maand uit 230 eigen winkels en 350 vestigingen van franchisenemers. Hoewel het concern bij de ombouwoperatie op de nodige weerstand van C1000-ondernemers stuitte, zijn de afspraken met hen volgens Van Eerd 'goed afgerond'. “De samenwerking met onze oud-C1000 collega's verloopt goed en wij hebben veel van elkaar geleerd."

De komende periode wordt waardig afscheid genomen van het supermarktbedrijf C1000, zegt de ceo verder. “Daarna kijken wij samen uit naar het verder veroveren van de markt."

RetailTrends