Marqt opent eind dit jaar een winkel volgens een nieuwe formule met lagere prijzen. Dat vertelde ceo Meike Beeren tijdens de Persgroep Advertisers Summit, waarover Marketing Online bericht.
De biologische supermarktketen wil zijn aanbod van dagelijkse producten flink uitbreiden waardoor de productie- en kostprijzen kunnen dalen. Daarmee moeten de winkels toegankelijker worden, zegt Beeren. De winkels zijn volgens haar nog geen groot commercieel succes. “We zijn al negen jaar onderweg, hebben nog maar dertien winkels open en hebben nog niet eens het nulpunt bereikt als het gaat om geld verdienen." Door het winkelbestand uit te breiden moet de keten winst gaan maken. Dit jaar opent de vijftiende vestiging.
Beeren stelde vorig jaar al dat Marqt van zijn elitaire imago af moet. De winkels stralen volgens haar niet uit wat de formule beoogt. “Die elitaire indruk komt niet alleen door de prijs van de producten, er zit iets niet goed in onze uitleg, in de samenstelling van ons assortiment, in het winkelinterieur, waardoor die indruk ontstaat."
Reacties 0