Ahold-dochter Peapod kampt met tegenslagen in een woekerende 'onlinesupermarktoorlog' in New York. Waar de omzet jaarlijks met dubbele cijfers groeiden, is daar de laatste periode geen sprake meer van. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
Ahold legde vorig jaar zestig miljoen euro neer voor een nieuw distributiecentrum in New Jersey, zijn grootste investering in tien jaar tijd in de Verenigde Staten. Peapod krijgt ondanks de ingezette hightech de bezorgcapaciteit niet op peil. Daardoor werd een geplande expansie naar nieuwe postcodegebieden al geschrapt.
De Ahold-dochter maakt een moeilijke periode door, beaamde cfo Jeff Carr onlangs tegenover analisten. “Zonder twijfel zijn we teleurgesteld over de prestaties van Peapod. Met de vraag naar producten is volgens hem echter niets mis, ondanks moordende concurrentie van spelers als FreshDirect, Instacart, Delivery.com en Amazon.
Ahold verving ondertussen topman Andrew Parkinson, een van de twee broers die Peapod in 1989 oprichtte. Jennifer Carr-Smith, voormalig coo van J. Crew, is zijn opvolger. Parkinson blijft daarbij aan als adviseur.
Reacties 0